Fietsival 2021

In samenwerking met Kiwanis-club Doetinchem, De Graafschap, Sportbedrijf Doetinchem en verschillende fietsverenigingen uit de gemeente Doetinchem is het Fietsival tot stand gekomen. Dit jaar zou eigenlijk het Fietsival op zondag 27 juni plaatsvinden in de binnenstad. Helaas is het nog niet mogelijk om zo’n evenement te organiseren, dus is er gekeken naar wat er wel kan

Leerlingen van dertien basisscholen in de gemeente Doetinchem hebben 15.000 euro opgehaald met de Fietsival scholentour. De helft van de opbrengst gaat naar projecten van Kanjers voor Kanjers in de Achterhoek, de andere helft naar de scholen zelf.

Met onder meer een pumptrackbaan konden leerlingen van de deelnemende scholen kennis maken met verschillende fietssporten. Donderdag was bij Basisschool Hogenkamp in Doetinchem de laatste dag van de scholentour, waar het eindbedrag van 15.000 euro bekend werk gemaakt. Hiervan ging bijna 8.000 euro naar Kanjers voor Kanjers. De deelnemende kinderen mochten zelf projecten kiezen waar het geld naartoe gaat. Volgens de organisatie sprong hierbij het geven van zwemlessen aan kinderen met een beperking eruit.

De andere helft van het opgehaalde bedrag kunnen de scholen zelf besteden. “Een paar scholen kozen voor ontwikkelingsprojecten in Gambia en Guatemala”, laat de organisatie van het Fietsival weten. “De meeste scholen gaan voor vernieuwingen aan het schoolplein, om onder schooltijd beter en meer te kunnen sporten en bewegen.

Deel deze post